Wednesday, January 25, 2012

Once Upon Time

Suatu masa Dahulu......





Konvo 2008 - Higher National Diploma in Business and E-Commerce 
                           - Mara Profesional College Seri Iskandar,Perak (2004-2008)


Di Pantai Ini Lagi




Di Pantai Ini Lagi

Pertama kali aku bertemu dengan pantai ini dengan rasa amarah,
 Aku dustakan keindahannya, 
Aku nafikan rasa bayunya,
Aku pekakkn telinga mendengar deru ombaknya,
Aku jauhkan kaki ku dari menyentuh pasirnya,

Namun,
Saban hari sejak pertemuan pertama kita itu, 
Deru Ombakmu sentiasa berdesir ke teligaku,
Bayu angin lautan tidak berhenti menyapaku,

Kini,
Kau jadi tempatku mengadu nasibku,
Ombak jadi pengubat rinduku,
Pasirmu jadi kansasku,

Pantai,
Janganlah kau berubah, dan tinggalkan aku,
Pantai,
nantikan aku lagi esok,
Pantai,
Esok, disini lagi kita bertemu.



Aku dan Neo

Sejak ada Neo (nama manja) nama penuh (Sony Ericsson Experia Neo) aku suka tgkap gmbr.. Gmbr2 nie sbnrnya aku nk share kt Fb,dlm album yg sedia ada, tp aku xtahu dah kat mna nk bukak album2 tu blik , so aku share kat blog je lah.. hehe

Gambar Matahari Terbenam












Gambar Matahari Terbit











Tuesday, January 24, 2012

Bila Cik Fza Membebel : Episod 5


Penat ooo membebel..minum jap.

Senarnya xdak apa pun nk ckp.. mungkin dah terlupa nk ckp apa, sbb time nk membebel tu dah terlps, so..harap dpt igt blik apa yg nk di katakan . Emm..apa ya?Nak membebel pun kena fikir ka?Kena la kot..

Mmg best dpt membebel di alam maya coz aku mmg seorg yg pendiam di alam nyata..so what? So kira mcm meluahkan perasaan la blog nie... Ada jugak tmpt utk meluahkan perasaan n segala2nya... THANKS PADA YG CIPTA TENET NIE..  


Pakar motivasi kata mmg bgus kta meluahkan perasaan jng biar berbuku dlmm hati ja..kan.. So ..klu malu (mcm aku) Is better then nothing , luah kat dlm blog. Tp hati2 ya.. xsemuanya.. klu terlalu peribadi, jng lah..




I just thing , sapalah yg rajin baca story aku kat blog nie? mcm xdak ja.. emm...xpa, Tpi mcm ckp sorg2 lak, xpalah..

Menari D' Bulan

Stepping on the dust,
Starting music on the air,
And let's star be our guess,

You, invite me on the dance floor,
with yours gentle hand,

Me, taken your hand,
with smile and let started our dancing.

Light, star in sky like thousand of diamond, brightening the darkest.  



11 Wish to go..

Igt x wish list yg aku post dlm entries sblom nie.. now, dah setel satu wish..hehe
  1.  A car
  2. Account statement for my biz
  3. Cut off my hair ( no more Rupenzel )
  4. Find the best skin care for my face ( may b try SKII )
  5. A passport n Visa
  6. Register my biz
  7. Celebrate raya dng meriahnya ( 7 month preparation)
  8. A spouse / fiancee / soul mate
  9. My own domain
  10. An Ipad
  11. Travel 14 negeri kat Malaysia (Johor,)(P.Pinang) (Perak) (Kedah) (Perlis)
  12. Travel at list 1 country outside malaysia. 
*suma pkai duit nie huhu..*

19/01/2012 ~ Secara rasminya biz aku berdaftar di Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM)
                   ~ Women Paradise Mall ~ No.Pendaftaran IP0361416-V



Monday, January 23, 2012

Fza the Musical : 1




" Aku suka dia"








"Knapa?"









"Entah, rasa mcm ada chemistry ja, apa aku suka dia pun suka. Dia boleh baca apa yg aku tgh fikir, xperlu nk tggu aku ckp".











      "Entah2 dia dah ada bini?"









"Ish..xlah.. pernah bertunang, tpi tunang dia meninggal dunia, xcedent, seminggu sblm depa nikah". Dua tahun lepas.









"Oh, keciannya"







"Aku teringin nk jumpa dia"








                                                                          






Friday, January 20, 2012

After a While...

Assalammualaikum,


2,3 ari aku xleh on9 sbb masalah teknikal.. Ari ni bru on, terkejut bila dpt berita yg Izwan Pilus dah meninggal dunia. Bru ja seorg yg keja skli dgn aku meninggal dunia xcedent, masih muda gak la.. Sekarang org meninggal x kira usia. Kita entah kan bila la pulak. Dah bersediakah kita?

Aku kenai Izwan Pilus time dia tgh naik dng lagu "Kembali Senyum", Lagu saduran cerita korea yg Popular "Full House". Aku xnak cerita mcm na?, apa sebab arwah meninggal?, rasanya semua dah tau.
















Lagu "Kembali Senyum"



Lagu Versi Korea dri Drama Popular "Full House" 



Best citer nie..

Sunday, January 15, 2012

The Storm Rider Warrior II




Finally, Tv3 is on da way showing the famous character in Comic call "Pedang Setiawan" which the  journalist  Ma Wing Shing. This 23 January 2012, the movie will showing in the mood celebration of Chinese New Year.

All die hard fan of "Pedang Setiawan" must see this movie. I love the character very much more than Ombak Rindu i think.hehehe..

Filem nie adalah kesinambungan kepada filem yg pertama. Di mana mengisahkan tentanh dua hero yg bersatu dng semangat setia kawan utk menghapuskan lwan yg mempunyai niat menguasai dunia dng cara yg kejam.

Penjejak Awan = Aaron Kwok
Penjejak Badai = Ekin Cheng
Review sinopsis in this link http://en.wikipedia.org/wiki/The_Storm_Warriors




Nak citer lebih ttg cerita nie xpayah kot, sbb dah ada blogger lain yg cerita dgn detail yg sama, review link ni http://liberalismhater.blogspot.com/2011/05/entri-khas-buat-komik-pedang-setiawan.html .

Mmg, kalau nak di bandingkan cerita filem ni dgn komik dia byk yg lari, lain. Mungkin susah nk adaptasikan dunia imaginasi ke dlm filem, so depa kena ubahsuai jln ceritanya.. Episod utk komik ni dah masuk episod yg ke 591, aku pun dah terlepas nk ikuti. Dah terlalu jauh jln citer dia, klu aku start baca blik mesti pening. Heronya pun dah ada anak, cucu,cicit. hahaha..  http://www.i-komik.com/pedang-setiawan/591/2








Assalammualaikum, 2012..




Kejap ja dah setahun berlalu, tirai 2012 dah 2miggu tersingkap, aku baru nak letak entry bru kat blog .. Aku ada 12 wish utk tahun baru nie.. Wish2 tu seperti di bawah..

  1. A car
  2. Account statement for my biz
  3. Cut off my hair ( no more Rupenzel )
  4. Find the best skin care for my face ( may b try SKII )
  5. A passport n Visa
  6. Register my biz
  7. Celebrate raya dng meriahnya ( 7 month preparation)
  8. A spouse / fiancee / soul mate
  9. My own domain
  10. An Ipad
  11. Travel 14 negeri kat Malaysia
  12. Travel at list 1 country outside malaysia.
* semua wish tu boleh di tunaikan tahun nie, tp yg no.8 tu..xtahulah.. well kita merancang, ALLAH yg tentukan. )  : )