Wednesday, December 28, 2011

Fantasi Cinta Fza : Episod 3 - Amboi... Calon pilihan hati...



Semua gadis ada putera idaman mereka dan ciri2 putera idaman aku mcm nie...

  • Boleh / pandai masak - bukan apa,kalau isteri sakit boleh suami jaga, boleh masak utk anak2..hehe

  •  Xperlu kacak or handsome sgt tp ada senyuman yg manis yg buat aku berjangkit dgn senyumannya dan buat aku tersenyum sorg2 sepjng hari hanya kerna terigt akan senyumannya yg manis tu..
  • Xperlu warak sgt tp tahu hukum - hakam, farhu ain , boleh baca Al-Quran , dan boleh jadi imam dlm sembhyg jemaah dah cukup.
  •  Mahu buat kerja rumah , cth :mengemas, memasak basuh baju, iron bju, bsuh pinggan - mangkuk, pendek kata,kerja2 org pompuan boleh buat, dia serba-sikit tahu buat, atau pendek kata boleh berdikari, xla harapkan isteri buat semua sorg2..
  • Boleh jaga isteri time mengandung, bersalin,pantang dan jaga baby..
  • Igt tarikh penting cth: anniversary kahwin, buf day isteri dan anak2..dan tahu mcm na nak celebrate kasi that time so sweet, so romantic, so memorable.. (xsemestinya berbelanja lbh, kena kreatif ckit ja).
  • Pentingkan keluarga dari kerja, cth : antara meeting PIBG sekolah dan meeting di office, he choose PIBG.
  • Bila isteri merajuk, tahu nk pujuk, dan jng la tggu lama2 or jng la biar ja..
  • Sentiasa ada anytime, sentiasa ada utk aku, xkira ujan ka kilat ka, ribut ka, taufan ka, he still with me, and for me.
  • Tak kongkong aku dgn benda yg aku minat n benda yg aku suka buat malah jadi pendorong n mengalakkan aku bergiat aktif dan sentiasa bgi pandangan yg positif.
  • Terima aku seadanya n cuba corakkan aku menjadi insan yg lebih baik.
  • Sentiasa memandang aku seperti seolah2 kali pertama melihat aku n jatuh cinta pandang pertama.
  • Mak aku pun suka dia.
  • Tak semestinya kaya - raya tp mesti ada matlamat hidup utk taraf hidup yg lbh baik dan juga impian.
  • Berani.
  • Tidak mudah putus asa (bila perempuan kat tidak, belum tentu maksudnya tidak).
  • Ada ilmu mempertahankan diri cth silat ka, teakwondo ka, tinju ka , boxing ka, apa2 ja..janji aku boleh berlindung blkng dia dia haha..
  • Ada byk lagi..nantilah sambung..hehe...


*kadang2 kita rasa dah jumpa orgnya yg ada ciri2 yg kita idamkan tp adakah kita miliki ciri2 yg dia pula idamkan? *

No comments:

Post a Comment