Monday, July 19, 2010

Barang mainanku

Assalammulaikum, ari ni aku saja2 nak bercerita.. emm.. masa aku kecik2 ada la jugak barang mainan, yg aku syg.. tp , aku dah kasi kat anak2 menakan aku. Tapi, xsangka, depa x jaga mainan tu mcm mana aku jaga.. Suma dah hilang, ah.. apasai la budak2 sekarang xpandai menghargai barang2 mereka? Barang2 mainan tu adalah turun menurun, dari akak aku yg sulong hgga adik aku yg kecik still ada time aku dpt anak menakan yg pertama, tapi dng sekelip mata suma tu hilang mcm tu aja. Depa ni makan ka mainan2 tu? huhu. Yg aku masih igt Panda pink , anak kucing ekor berlubang, dll. Aku syg benda yg ada sentimental value ooo.. Menyesal pulak kasi kat depa. Emm, nk wat mcm na.

Aku teringat lagi, dulu aku n adik kupatung, tp akak ku dah bakar, dia kata simpan /ada anak patung dlm umah nanti malaikat xmau masuk umah. Emm.. tp skrg anak dia pun main anak patung, xpe pun.. Anak patung tu kan just brg mainan , bukan utk di sembah? xkan tu pun x boleh? Ok, fine. 

Oh panda pink, aku xtahu la asal-usul panda ni, tahu2 dah ada dlm koleksi mainan aku n adik, mgk turun temurun dri abgku or kakakku, Mana nak dapat panda pink la? Kat bawah bdn dia ada lubang, n atas kepala dia kena kopak, kata mak ku, abg aku yg kopak, utk dpt kan tiub bunyi dlm nya, kiranya sebelum jadi gitu ,leh bunyi, klau di picit perutnya. Mgkin abg, aku masa dia main panda tu dia hairan dr mana mai bunyi tu, dia terus kopak kpla panda tu, budak2 la kata kan. Tapi still leh wariskan panda tu pada aku n adik. 


Seekor kucing mainan yg aku igt ada dlm simpanan mainan ku dulu tu. Warna dia kelabu , tp sebenarnya warna asal aku xtahu, dah lama sgt smpi bertukar warna. Ekor dia berlubang, xtahu sbb apa mgkin kena gigit tikus kot. Ada mata yg cantik.. Ada lubang gak kat bwh badan dia, tp xda bunyi dah. Badan dia pun dah keras, xleh picit. Dulu aku suka la make-up dia, color kayu tu di basahkan kemudian di calit pada bibir, mata nk pipi kucing tu.. Sungguh comel sekali. 

 Namun suma tggl kenangan, dah tiada lagi dlm simpanan ku..





No comments:

Post a Comment